zakki_diaryのブログ

日々の記録。

3/13

つくづく自分は暗い歌が好きだなあと思う。

 


Gilbert O'Sullivan - Alone Again (original version)

"~To think that only yesterday

”~昨日のことを思い返しても
I was cheerful, bright and gay

僕は活発で明るい奴だった
Looking forward to who wouldn't do

誰もやろうとしないだろうに
The role I was about to play

僕が心待ちにしていた僕だけの役割なんてさ
But as if to knock me down

なのにまるで僕を打ちのめすように
Reality came around

現実がやってきて
And without so much as a mere touch

少しも触れることなく
Cut me into little pieces

粉々に切り裂いた
Leaving me to doubt

僕は疑念に駆られて
Talk about, God in His mercy

神の慈悲について話すんだ
Oh, if he really does exist

もし本当に神がいるのなら
Why did he desert me

なぜ僕を見捨てたのだろう
In my hour of need

必要な時間の中で
I truly am indeed

僕は本当の本当に
Alone again, naturally~
 "

一人ぼっちになってしまった、自然に~"